Gå direkt till innehåll
 Shirley Clamp ger ut kokbok med ViktVäktarna

Pressmeddelande -

Shirley Clamp ger ut kokbok med ViktVäktarna

Shirley Clamp ger ut kokbok med ViktVäktarna

Ett knappt år har gått sedan Shirley Clamp blev svensk ambassadör för ViktVäktarna. Nu ger sångerskan, som gått ned två klädstorlekar med hjälp av metoden, ut en kokbok med sina egna ViktVäktarrecept. Med den 125 sidor tjocka boken ”Lätt att njuta med Shirley Clamp och ViktVäktarna” hoppas Shirley inspirera fler att leva hälsosamt utan att göra en massa uppoffringar.

Efter många år av destruktivt jojobantande nådde Shirley Clamp äntligen sin målvikt – med ViktVäktarna. Nu lanserar hon kokboken ”Lätt att Njuta med ViktVäktarna”, som bjuder på allt från raclette, pizza och fylld fläskytterfilé till blåbärscheesecake, dajmglass med polka och färgglada drinkar.

– Jag exkluderar inget i min vardag. Jag har förstått nu, att jag faktiskt kan fortsätta unna mig allt jag älskar; bara inte i samma ohälsosamma mängder som tidigare, säger Shirley Clamp.

Boken är indelad i fyra avsnitt – ”Vardag”, ”Lyxa hemma”, ”Tjejerna kommer” och ”Fest” - som alla inleds med en personligt skriven text. Recepten är enkla att laga och passar alla som vill inspireras till nya, lättare matvanor. För den som följer ViktVäktarnas metod redovisas antal ”ProPoints” intill varje recept.

Ulrika Ennen, marknadsdirektör på ViktVäktarna, säger att beslutet att lansera en kokbok tillsammans med Shirley Clamp var enkelt:

– Sedan vi inledde vårt samarbete med Shirley har många hört av sig och tackat för den inspiration hon sprider. Att illustrera och dela Shirleys personliga recept kändes som ett naturligt och väldigt roligt nästa steg, säger Ulrika Ennen.

Kokboken ”Lätt att Njuta med Shirley Clamp och ViktVäktarna” ges ut i samarbete med bokförlaget Semic. Boken säljs från och med vecka 33 på ViktVäktarnas center runtom i landet samt på http://www.viktvaktarna-shop.se/.

Till bokhandeln - via Bokus, Adlibris och Akademibokhandeln – kommer boken den 3 september.


Kontakt:

Ulrika Ennen, Marknadsdirektör på ViktVäktarna, ulrika.ennen@viktvaktarna.se, 0733 64 15 74.

Johanna Boström Stone, Shirley Clamps presskontakt på Lionheart Music Group, johanna.bostrom.stone@lionheartmusicgroup.se, 0706 40 85 04


Ämnen


Om ViktVäktarna:

I Sverige har två miljoner svenskar minskat sin vikt med hjälp av ViktVäktarna sedan 1972. ViktVäktarna erbjuder en effektiv metod för att uppnå en hållbar viktminskning som innebär att man får äta allt – men inte alltid. ViktVäktarna följer de svenska näringsrekommendationerna. Kostprogrammet bygger på en vetenskapligt beprövad metod med grundpelarna mat, motion, motivation, och möten. Läs mer på: viktvaktarna.se


Relaterat material

Om WW ViktVäktarna

WW ViktVäktarna, internationellt kallat WW, är ett globalt hälsoföretag och världens ledande kommersiella viktminskningsmetod. Vi inspirerar miljontals människor till hälsosamma vanor i vardagen. Med vår digitala tjänst och genom personliga möten tar WW ViktVäktarnas medlemmar del av en hållbar livsstil och inspireras till god och nyttig mat, lustfyllda aktiviteter och ett sunt tankesätt. Med mer än fem decenniers erfarenhet av att skapa communities och en stark expertis inom beteendevetenskap strävar vi efter att inspirera till god hälsa för alla. För att läsa mer om WW ViktVäktarna och vår syn på en hälsosam livsstil, besök www.viktväktarna.se

WW ViktVäktarna
Hyllie Boulevard 17
215 32 Malmö