Följ WW ViktVäktarna

Blogginlägg

​10 tillfällen när din kropp vill ha vatten framför saft och läsk.

​10 tillfällen när din kropp vill ha vatten framför saft och läsk.

Blogginlägg   •   Sep 22, 2016 10:00 CEST

Genom Sifo har ViktVäktarna konstaterat att svenskarna får i sig 40 sockerbitar i veckan – bara i det vi dricker. Synd kan man tycka, när naturen bjuder oss på den mest hälsosamma måltidsdrycken av dem alla – alldeles gratis! Här är tio tillfällen då din kropp behöver vatten och inget annat.

4 tips för dig som vill sluta röka utan att gå upp i vikt

4 tips för dig som vill sluta röka utan att gå upp i vikt

Blogginlägg   •   Jul 27, 2016 10:00 CEST

Hungerkänslorna och rastlösheten tenderar att öka för den som slutar röka – och även om de farliga bieffekterna av tobaken är många gånger värre än några extra kilon på vågen kan en eventuell viktökning kännas som en tråkig konsekvens. Här ger ViktVäktarna fyra tips på vägen till dig som vill ge upp tobaken en gång för alla – utan att gå upp i vikt.

Så övervinner du sötsuget en gång för alla

Så övervinner du sötsuget en gång för alla

Blogginlägg   •   Feb 23, 2016 08:58 CET

Att ta sig ur ett ihållande sötsug kan vara svårt – men det är långtifrån omöjligt för den som väl bestämt sig. Det här behöver du förbereda dig på för att komma förbi de första kritiska veckorna.

ViktVäktarnas coacher, våra medlemmars Bodyguards

ViktVäktarnas coacher, våra medlemmars Bodyguards

Blogginlägg   •   Jan 21, 2016 14:40 CET

I vårt nya program är det tydligare än någonsin att framgångsrik viktnedgång handlar om att ta hand om HELA kroppen. Mat, motion och motivation. Skaffa dig en Bodyguard hos ViktVäktarna och få personlig hjälp med hela paketet.

5 sätt att få in vardagsmotionen på jobbet

5 sätt att få in vardagsmotionen på jobbet

Blogginlägg   •   Jan 20, 2016 08:00 CET

Betydligt fler svenskar föredrar att promenera med hunden, ta trapporna istället för hissen, kratta löv eller skotta snö framför att gruppgympa eller köra styrketräning på gymmet. När ViktVäktarna frågade drygt tusen svenskar om vilken motionsform de helst vill ägna sig åt svarade nära 6 av 10 vardagsmotion – och för den som har ett stillasittande kan de små initiativen göra stor skillnad.

Så skålar du smalt på nyårsafton

Så skålar du smalt på nyårsafton

Blogginlägg   •   Dec 28, 2015 09:00 CET

När det är dags att fira att året är slut står det som ska inmundigas i fokus, framför allt drycken. Men vad ska man välja att dricka på nyårsafton om målet är ett hälsosamt avslut på året. Här berättar vi mer om hur man på bästa sätt håller sig borta från flytande sockerfällor men ändå sätter en guldkant på kvällen.

 Så får du tid till matglädje

Så får du tid till matglädje

Blogginlägg   •   Nov 25, 2015 09:17 CET

Vår senaste undersökning visar att 28 procent av alla svenskar endast äter ett lagat mål mat om dagen. Om vi bortser från den mest omedelbara konsekvensen av detta – att ett ojämnt blodsocker ökar sannolikheten för småätande och sötsug – så är det synd att så många går miste om den glädje som god, hälsosam och vällagad mat skänker.