Följ WW ViktVäktarna

WW presenterar Robbie Williams som ny global ambassadör

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2018 14:36 CET

Robbie Williams ny ambassadör för WW

STOCKHOLM, 18 december 2018 – Idag presenterar WW sin nya globala ambassadör, den internationella popstjärnan Robbie Williams, som tillsammans med Oprah Winfrey och andra WW-medlemmar kommer att synas i kampanjen ”For Every Body”. Williams kommer att visa sin resa mot ett hälsosammare liv på sociala medier och uppmuntra följare att dela sina anledningar för att få ett hälsosamt 2019 under hashtaggen #MyWhy.

“For Every Body” baseras på insikten att var och en av oss har sin egen anledning att bli hälsosam och det som ger störst avtryck är allt du lär dig under resan mot ditt mål. Kampanjen speglar WWs strategi för att behålla sin ledande position inom vikthantering och leverera en mer holistisk plattform för hälsa och välbefinnande.

-Vi ser våra medlemmar som hjärtat i vårt varumärke. Det är inspirerande att höra deras berättelser och skälen till att de vill bli hälsosamma, med andra ord det som är deras #MyWhy”. Det som är intressant är att vi ser att många av dessa ”whys” är generella. Oavsett om du vill bli mer hälsosam för dina barn eller dig själv, om du vill känna dig trygg i en bröllopsklänning eller självsäker på första dagen av ett nytt jobb så är WW något som fungerar ”For Every Body”. Och det är förutsättningen för vår kampanj, säger Gail Tifford, Chief Brand Officer, WW.

Kampanjen lanseras vid en tidpunkt då 90 % av alla vuxna globalt säger att ett av deras mål för 2019 är en förbättring av sin fysiska, mentala och emotionella hälsa, detta enligt en ny WW Global Wellness-undersökning*.

-WW är det första program som verkligen känns anpassat för mitt liv. Efter min ryggskada förra året släppte jag helt på mina hälsosamma vanor och det känns som jag gjorde mig och min familj besviken. Jag kan inte fortsätta på samma vis och tro att det ska bli annorlunda. Jag litar på WWs kunskaper om beteendevetenskap och är stolt över att vara deras nya ambassadör. Förhoppningsvis kommer andra att kunna dra nytta av min resa, säger Robbie Williams.

-Sedan jag blev en del av WW-familjen har mitt liv blivit bättre. Det är en ständig process att hålla sig hälsosam, stark och full av liv. Jag uppskattar verkligen varje dag som jag vaknar med ett hälsosamt sinne och en hälsosam kropp, säger Winfrey.

-WW strävar efter att vara hela världens partner inom välmående genom ett program som är utformat för alla och har för avsikt att hjälpa miljoner människor att börja med hälsosamma vanor. Vi är så stolta över att ha Robbie som ambassadör och hoppas att han genom sin hälsoresa kan inspirera andra att bli deras bästa jag, säger Mindy Grossman, President and CEO, på WW.

WW fortsätter att förbättra upplevelsen för medlemmar med hjälp av innovationer inom både innehåll, verktyg och resurser som hjälper dem på deras väg mot välbefinnande. WW har stärkt sina gemenskapsbyggande funktioner i appen genom lanseringen av nya Connect Groups som hjälper människor att hitta andra medlemmar som liknar dem. Grupperna baseras på kost, stadier i livet, var man befinner sig på sin hälsoresa, olika aktiviteter, mindset och intressen.

Kampanjen "For Every Body" kommer att lanseras globalt den 26 december. Robbie Williams kommer att presenteras på europeiska marknader samt Kanada, Australien och Nya Zeeland som en del av ett flerårsavtal med WW.

För mer information besök www.ww.com eller inspireras på @WW. Följ Robbies resa på Instagram på @robbiewilliams. Använd #MyWhy för att dela din resa mot välmående och för att följa andra.

WW är ett globalt företag inom hälsa och välbefinnande och världens ledande kommersiella vikthanteringsprogram. Vi inspirerar miljontals människor till hälsosamma vanor genom livet. Med våra digitala upplevelser och fysiska möten följer medlemmar vårt program som omfattar hälsosam kost, fysisk aktivitet och hjälp att skapa ett positivt mindset. Med mer än fem decenniers erfarenhet av att bygga nya nätverk och med vår djupa kunskap inom beteendevetenskap strävar vi efter att göra wellness tillgängligt för alla. För mer om WW:s syn på en hälsosam livsstil, besök ww.com. För mer information om vår globala verksamhet, besök vår hemsida på corporate.ww.com.

I Sverige finns WW som ViktVäktarna och leder marknaden för viktminskningsprogram. ViktVäktarna kommer i linje med koncernen att få en ny grafisk identitet som rullas ut under 2018 och 2019.Sedan 2016 har antalet medlemmar i ViktVäktarna fördubblats

Kommentarer (0)

Lägg till kommentar

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks Integritetspolicy.