Följ WW ViktVäktarna

Leila Lindholm ny ambassadör för ViktVäktarna

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2013 14:30 CET

Leila Lindholm ny ambassadör för ViktVäktarna

Nu blir hela Sveriges bakverksguru talesperson för ViktVäktarna, tillsammans med artisten Shirley Clamp. I fem månader – och i största hemlighet – har entreprenören, kocken, författaren och programledaren Leila Lindholm följt ViktVäktarnas program. Hon har hittills gått ner 18 av sina mammakilon; utan att ge avkall på kärleken till vitt bröd och söta desserter.

Jennifer Hudson, Jessica Simpson och Oliver Kahn är några av ViktVäktarnas internationella kändisambassadörer – och nu får alltså Shirley Clamp sällskap av Leila Lindholm som ambassadör för ViktVäktarna i Sverige.

-  Det är klart att många kommer reagera på detta, att just jag blir ambassadör för ViktVäktarna. Men min förhoppning är att jag kan vara en förebild för kvinnor och mammor genom att visa att man faktiskt kan gå ner i vikt utan en massa förbud – och njuta av livet.  ViktVäktarna tillåter mig gå ner i vikt utan att behöva ge avkall på all den mat och det bröd som jag älskar, säger Leila Lindholm.

Det var i juli 2013 som samarbetet inleddes under stor diskretion – och sedan dess har Leila följt ViktVäktarnas program. Hon har hittills gått ner 18 kg, och har ytterligare några kilo kvar innan drömvikten är nådd.

-  Vi är en väldigt aktiv familj men det fanns en period när jag inte hade energin att vara den mamma jag vill vara och jag var rädd för att aldrig komma tillbaka till den vikt jag hade innan jag fick barnen. Den tiden känns väldigt avlägsen nu och det är jag oerhört tacksam och stolt över, säger Leila.

Ulrika Ennen, marknadsdirektör på ViktVäktarna, hoppas att samarbetet med Leila Lindholm skall stärka budskapet om ViktVäktarna som en hållbar livsstil utan förbud.

-  Leila representerar mycket av det ViktVäktarna handlar om; inte minst i tider då många sätter personliga kolhydratsförbud eller satsar på periodisk fasta. Hon fortsätter sin sunda viktnedgång utan att förbjuda sig något eller äta annorlunda än resten av familjen, säger Ulrika Ennen.

Shirley Clamp var den första kändisen att bli ambassadör för ViktVäktarna i Sverige. Hon har gått ner tre klädstorlekar med ViktVäktarna och håller ett drygt år efter att samarbetet inleddes, sin nya vikt. Shirley fortsätter som ambassadör för svenska ViktVäktarna, tillsammans med Leila Lindholm.

Shirley och Leila kommer att synas tillsammans i en omfattande reklamkampanj som börjar sändas i TV i slutet av året.


Om ViktVäktarna:

I Sverige har två miljoner svenskar minskat sin vikt med hjälp av ViktVäktarna sedan 1972. ViktVäktarna erbjuder en effektiv metod för att uppnå en hållbar viktminskning som innebär att man får äta allt – men inte alltid. ViktVäktarna följer de svenska näringsrekommendationerna. Kostprogrammet bygger på en vetenskapligt beprövad metod med grundpelarna mat, motion, motivation, och möten. Läs mer på: viktvaktarna.se

Kontakt:

Ulrika Ennen, Marknadsdirektör på ViktVäktarna

ulrika.ennen@viktvaktarna.se, 0733 64 15 74


Kommentarer (0)

Lägg till kommentar

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks Integritetspolicy.